Skola

Eftersom jag inte jobbat heltid så blir det en del fritid över som jag nuför tiden ägnar åt att sitta i soffan o se på Netflix, för att senare ta en kvällspromenad. Soffan har tyvärr blivit en vana då kroppen är helt slut efter jobbet o ja måste vila för att orka göra något mer aktivt den dagen. Det känns ju meningslöst för huvudet. Mitt jobb är inte heller så ansträngande just för huvudet så jag kände att jag behövde något att sysselsätta mig med under hösten. Något som aktiverar mig mentalt när kroppen behöver mer vila än vad jag egentligen vill.
Därför sökte jag en liten utbildning som jag råkade hitta. Helt på distans och bara 25% i 4 månader. Det är en utbildning i Anatomi och Fysiologi och eftersom den är på en Folkhögskola (Örnsköldsvik) så kostar den ingenting, förutom kursmaterial. 
 
 
Det ska bli väldigt intressant! Jag studerar mest som vanligt för att jag är nyfiken och vill lära mig nya saker, det är inget jag kommer jobba med (iaf inte just nu). Eftersom jag tycker om träning av olika slag så kan det vara kul att veta mer om kroppens och musklernas uppbyggnad och funktion. Kanske kan jag ha användning av det för att förstå och utvecklas mer inom träning. 
 
Har du några planer eller mål inför hösten?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0