Lågintensiv träning

Nu har jag kommit igång med min lågintensiva träning. Det är faktiskt inte alls så tråkigt som jag trodde att det skulle vara. Kanske är det för att jag känner att kroppen behöver det och svarar bra på det. Jag har blivit lite. lite piggare.
 
Jag tränar styrketräning 2 gånger per vecka, pass 1 gång per vecka (ben och core) på gymmet och Yoga en gång per vecka hemma. Utöver det promenerar jag lugnt.
Jag försöker att träna helt utan prestation. Jag har upptäckt att det är ganska svårt för mig. Jag vill bli starkare, kunna ta i mera/ lyfta tyngre vikter, bli bättre på en viss Yoga position, blir mera uthållig eller liknande. Det är som att det är inpräntat i mitt huvud att det bara är därför man tränar. Kanske är det för att det hela tiden finns en slags träningshets i media och lite överallt. Allt handlar alltid om att bli bättre på något sätt. 
 
Nu ska jag träna helt utan prestation, bara för att det är skönt och för att kroppen mår bra av just träningen. Just nu behöver jag inte bli bättre på någonting alls. Just nu handlar det om att kroppen ska återhämta sig och må bra. Jag försöker att ha det i huvudet varje gång jag är på gymmet. Så nu fokuserar jag mer på teknik och långsamma rörelser, mer fokusträning. Och just nu verkar det som att det funkar bra. Det känns skönt!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0