Högkänsliga tankar

Jag har precis deltagit i ett webbinar för Högkänsliga. Det var SFH (Sveriges Förening för Högkänsliga) som höll i det o har tydligen sånna träffa regelbundet. Först svarade de ansvariga på frågor som vi fått skicka in innan. Sen blev vi indelade i grupper för att diskutera.
 
Jag tyckte det var väldigt intressant o lärorikt att höra andras åsikter o tankar om Högkänslighet. Jag fick svar på mina frågor som ja skickat in o det kändes bra. Diskussionsdelen däremot kändes jobbig för mig. Det kändes för intimt att skypa med människor som jag aldrig träffat förut. Faktiskt hade jag nog föredragit att träffas fysiskt då. 
 
Men min insikt efter mötet var att det känns skönt att ha hittat Högkänsligheten.
Att ju mer ja lär mig om just det, ju mer förstår ja vem ja är.
Att det känns skönt att det finns andra som är lika mig o inte tycker att det är ett dugg konsigt att känna så otroligt starkt för saker. 
Att Högkänligheten känns lite som en gemenskap fast man inte känner varandra. 
Det är en lättnad på nåt sätt. Som att ja har hittat rätt. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0