Retreat

I helgen har jag varit på ett retreat för Högkänsliga. Detta anordnades av två systrar från Halland (Caroline o Josefine) som har podden "På djupet med systrarna HSP". De båda har även egna företag inom stresshantering och högkänslighet.
Retreatet ägde rum på Säbyholms Gård utanför Laholm. Ett otroligt mysigt och fridfullt ställe mitt ute på landet. Rummen var gammaldagsa och lantliga. Allting andades lugn.
 
 
Vi var ett litet gäng på totalt 10 personer, blandat tjejer och killar. Under retreatet fick vi göra olika avlsappningsövningar, mindfullness övningar och lära oss teori både om stress och högkänslighet. Vi fick även dela med oss mycket av våra egna tankar och känslor. 
Det var en lugn miljö med levande ljus överallt, lugn musik, yogmattor, kuddar och filtar. 
 
 
Även om det bara var fredagkväll till söndag eftermiddag så blev det väldigt intensivt. Mycket intryck och känslor som rörde om i sinnet. Alla var överens om detta och var väldigt trötta sista dagen. 
Alla var dock också överens om att man direkt kände en samhörighet där trots att vi inte kände varandra. Alla kände sig trygga och lugna och kunde visa sårbarhet på ett sätt som känns svårare hemma. Att träffa andra högkänsliga gjorde att alla kände sig mindre "konstiga" och mer okej med sig själva.
 
Jag är otroligt glad över att ha åkt på det här retreatet och jag rekomenderar det verkligen! Jag kände mig lite omtumlad under tiden där till och från, men nu efteråt känner jag mig starkare i mig själv och har en ny mental energi som gjort mig lite lugnare inombords. Det var väldigt intressant och lärorikt att träffa de andra och höra deras tankar om livet och framförallt om att vara högkänslig. 
 
Jag hittade detta retreat på Facebook när jag sökt runt på HSP.
"Tankar om högkänslighet" på Facebook är ena systerns (Josefine) företag och där finns mycket info för den som är intresserad.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0