Vila

Nu har jag haft semester i 3 veckor o jag känner mig nästan som en ny människa faktiskt. 
Jag har nämnt förut att jag har problem med trötthet, orkeslöshet, tungt med andningen ibland o ångest. Stress symtom helt enkelt. Och jag är ingen person som stressar eller lever ett stressigt liv, jag gör faktiskt det mesta för att motverka detta o ändå finns dessa symtom.
 
Under våren har jag försökt lyssna på kroppen o vilat mycket men samtidigt blivit frustrerad över att jag blivit så trött av jobbet o att jag inte kunnat träna som ja vill. Det har blivit som en ond cirkel o jag antar att det i sig har blivit en stress. Den sista månaden innan semester kände jag mig totalt slut, som tecken på utmattning.
 
Nu under min semester har kroppen fått vila från jobbet o ja har endast promenerat o tränat extremt lätt. Har vilat i mängder trots att jag ändå har gjort mycket roliga saker. Första veckan sov ja väldigt mycket, även på dagtid ibland faktiskt. Ja har verkligen lyssnat på kroppen betydligt mer än ja gjort innan.
Efter förra helgen (när ja tältade i skogen) va det som att nånting inom mig släppte. Ja har mått otroligt bra, kännt mig pigg o haft energi. Har inte kännt några stress symtom alls faktiskt o det har gjort mig väldigt lugn o ja har njutit av den här veckan på ett helt annat sätt. 
 
Mitt nya mål för hösten är att lyssna mer på vad kroppen behöver o acceptera att det är så (vilket ja nog har svårt för måste ja erkänna). Träna lugnare om det behövs, ändra schemat på jobbet om det behövs o vila mer om jag känner att det behövs.
 
 
Tänk att det behövdes 3 veckors semester för att komma till den insikten... 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0