Samhörighet

Jag lyssnar på en podd om Högkänslighet. Där sa de för ett tag sen att när de kom på att de var HSP o började läsa om det o insåg att det finns så många andra som upplever världen lika dant så försvann deras ensamhetskänsla. Det blev en känsla av samhörighet. Det slog mig att jag kände precis så. Jag har alltid känt mig ensam, annorlunda o lite missförstådd. Det är svårt att förstå en Högkänslig om man inte kan något om ämnet o därför blir man kanske lite ensam när man inte känner sig försådd.
Utan att tänka på det så har jag nu under de två senaste åren när jag lärt mig mer om både mig själv o HSP känt mig mindre o mindre ensam. 
Det tillsammans med att jag försöker vara mera öppen o sårbar inför mina närmsta har gjort att känslan faktiskt har tynat bort, vilket är otroligt skönt.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0