Fortsätter att lyssna

Efter en omtumlande första vecka på jobbet har jag tagit tag i vissa saker för att inte komma ur min balans som jag faktiskt hittade under min semester. Det tog på krafterna mer än vad jag trott att börja jobba igen, har varit väldigt fysiskt trött o ångest har också dykt upp. Så jag ordnade ett möte med min arbetsledare ganska direkt. Jag berättade hur jag mår o föreslog lite små ändringar i schemat, hon var helt med på noterna o vädligt lyhörd. Det kändes som en lättnad!
 
Jag har även bestämt mig för att träna annorlunda under hösten. Efter att ha läst en artikel om en kvinna med stressymtom så började jag läsa på om träning o stress mer ordentligt. Att kroppen blir stressad av träning, det visste jag redan, men det är ju en bra stress. Men om kroppen redan är stressad från början o man tränar hårt så blir det ingen bra stress i kroppen o kroppen hinner aldrig återhämta sig. Därför gäller lågintensiv träning.
Det låter ju logiskt, men jag har nog inte tänkt på det på det sättet förut. Dessutom tycker jag att det är lite tråkigt med för mycket låginteniv träning, så jag har kanske inte velat se syftet med det.
Nu har jag bestämt mig för att träna lågintensivt helt o hållet året ut. Eftersom jag bara har varit trött o inte fått några resultat alls av min vanliga träning så är en ändring på tiden. Nu känns det lite som en utmaning att träna på det här sättet i ca 4 månader. Utmaningen blir att hitta rolig o inspirerande träning som är just lågintensiv. Kanske kommer jag hitta både nya pass o nya sätt att träna på som jag inte tänkt på tidigare...
 
 
Lyssnar du på vad din kropp säger till dig?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0