Film om HSP

Jag råkade hitta en film om Högkänslighet för ett tag sen, bara av en slump. Hade aldrig hört talas om den, men den är från förra året. Ganska ny iaf.. Blev nyfiken direkt. Har aldrig sett någon film om det ämnet förut, det är nog rätt ovanligt. Elaine Aron som myntade begreppet HSP har varit med o gjort filmen.
 
 
Så idag har jag sett denna film. Visste inte vad ja skulle vänta mig, hade bara råkat läsa några kommentarer om att den skulle vara väldigt känsloladdad. Det var den.
Jag kände igen mig i så mycket! Det gjorde att filmen blev känslig bara därför för min del, men den övriga handlingen hanterade även andra känsliga ämnen. Så lite eller många tårar blev det här o där.
 
Det jag tycker är intressant är att man får se olika typer av HSP i de två syskonen som filmen handlar om. Systern är Högkänslig, Extrovert, Sensationssökande o brodern är Högkänslig, Introvert. 
Jag själv är nog lite av en mix av de båda. Jag är Högkänslig, Introvert o Sensationssökande. 
 
En väldigt bra o fin film om just Högkänslighet. Stark o känslosam, men även nyttig o lärorik för den som inte vet vad Högkänlighet innebär. Den beskriver personlighetsdraget på ett väldigt fint sätt, både hur man brottas med det o hur man njuter av det. 
 
Se den!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0