Åsvikelandet o Torrö Naturreservat

Igår åkte ja o en kompis till detta fina naturreservat utanför Valdemarsvik.
Otroligt härligt med mycket blandad natur! Det fanns många olika sträckor att gå, både kortare o längre. Vi valde en längre på 1,5 mil. 
 
 
Vi valde även att campa en natt precis vid vattnet. Helt magiskt!
Helt tyst o så otrolig fin utsikt! Där fanns vindskydd, toalett o eldplats.
 
 
För mig är det återhämtning att gå i skogen. Först o främst för sinnet, men det verkar som att även min kropp mår bra av det. Hemma känner jag lätt trötthet, rastlöshet, ångest o stresssymtom. I skogen kan ja gå 2 mil utan att knappt bli trött o det känns som att jag inte har ett enda problem. Det är terapi för mig. Att stanna över en natt i skogen (som ja inte brukar göra) gav mig mängder med extra mental energi.
 
Jag kan verkligen rekomendera det här stället för en utflykt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0