Ljus i mörket

Jag älskar julen och allt som har med det att göra. Kanske är jag lite som ett barn under hela december, känner mig lite så när jag jämför mig med andra vuxna ibland. Jag ler åt allt julpynt och alla fina ljusdekorationer både ute och inne och känner mig lycklig av det. Jag älskar att pyssla med julstök så som att baka, göra julkort och pynta. 
I vanliga fall går jag på julmarknader, bjuder hem vänner på glögg och ser Luciatåg. I år är det annorlunda men försöker skapa samma stämning hemma ändå. Lyssnar på julmusik varje dag, ser på julkalendern (ja man kan se det som vuxen utan barn, hehe), ser mängder av julfilmer och pysslar hemma. 
Det blir jul ändå och man får inte glömma bort att se det fina i det. Kanske spelar min Högkänslighet in här, då jag kanske ser världen lite mer som ett barn ibland. Känner starkt för så små saker som många lätt missar eller kanske inte ens bryr sig om. Jag är glad över att jag kan se världen så, kanske är det en supekraft trots allt. 
 
Det jag menar med detta inlägg är att påminna er om att inte glömma bort de små sakerna som finns runt om oss hela tiden. Alla små saker som vi tar för givet och lätt glömmer bort. 
Titta upp och se allt fina pynt och ljus som pryder vår stad. Se inte bara mörkret och kylan, se det som finns "bakom". Se er familj eller era vänner fast ni kanske inte kan ses just nu. Försök att se det fina och värdera det ni faktiskt har... och fokusera inte på det som ni inte kan göra eller det ni inte har. Det är lätt hänt.
 
 
Det finns mycket ljus i mörkret... speciellt om man tittar lite noggrannare.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennysgnista.blogg.se

Här vill jag med egna erfarenheter och tankar inspirera till nya synsätt på livet och välmående.

RSS 2.0